Hoe ik onlangs online opgelicht werd Headlines Persoonlijk by Nicky A. - Laat ik maar beginnen door te melden dat ik nooit, en dan bedoel ik ook echt nooit, gedacht had dat ik slachtoffer zou kunnen worden van online oplichterij. Zeker niet als het gaat om het plaatsen van een bestelling op een valse website. Ik weet immers toch heel goed waar men zoal op zou moeten letten als het gaat om het signaleren van valse webwinkels. Niet dus! Anno nu zijn valse webshops haast niet meer van echte te onderscheiden. Zulke websites worden tegenwoordig van alle noodzakelijke informatie voorzien waardoor de lijn tussen echt en nep nu wel heel dun is geworden. Valse webshops lijken zodanig echt dat zelfs ik onlangs erin ben getrapt. Hoe ik onlangs online opgelicht werd Eind vorige jaar had ik voor het nieuwe jaar verschillende voornemens gemaakt. Eentje daarvan was om meer te gaan bewegen. Niet zozeer om gewicht te verliezen maar wel om een betere conditie op te bouwen. Om mijn woorden in daden te veranderen ging ik op zoek naar manieren om dit thuis te kunnen realiseren. Zo kwam ik uit op de loopband. Lekker binnenshuis in beweging zijn terwijl ik bijvoorbeeld een serie of film aan het kijken ben. En na gebruik kan zo’n ding heel gemakkelijk onder de bank worden geschoven. Binnen no time werd mijn Instagram-startpagina door diverse loopbandadvertenties overspoeld. Zelfs nu nog, weken later, kom ik niet van deze advertenties af. Maar goed. Een loopband kost rond de €300. Zo af en toe kwam er een aanbieding voorbij, maar nooit werd ik getriggerd om daadwerkelijk tot kopen over te gaan. Dat wil zeggen tot eind februari. Na vele Instagram-advertenties voorbij te hebben zien komen trok eentje op vrijdag 28 februari mijn aandacht. De Dreaver loopband voor slechts €139,95. Ik klikte op de advertentie en belandde op de website van stofzuiger-outlet.nl. Ik nam de beschrijving van het product door en besloot het beste ding te bestellen. ‘Als ik het nu niet doe wanneer dan wel?’ ging er door me heen. Maar eerst controleerde ik de gegevens van de webshop en deze zagen er goed uit. De webshop was voorzien van een adres in Utrecht en zowel hun KVK-nummer als BTW-nummer was op de site vermeld. Ik vond geen aanwijzing om over de echtheid van de webshop te twijfelen. Dus drukte ik op bestellen en via Ideal betaalde ik mijn aankoop. Maar toen ging het mis. Na de betaling moest ik weer naar de webshop worden teruggeleid, maar dit gebeurde niet. In plaats van terugkeren naar de webshop kreeg ik een foutmelding. Kan gebeuren dacht ik. Eventjes afwachten en kijken of ik alsnog een bevestigingsmail zal ontvangen. En uiteraard gebeurde dit niet. Na zowel mijn inbox als spambox meerdere malen gecheckt te hebben besloot ik om via het contactformulier op de webshop een berichtje te sturen. En ook via mijn eigen mailadres stuurde ik een mailtje. In totaal stuurde ik drie mails naar het bedrijf. Echt ongerust was ik nog niet moet ik zeggen. Het was tenslotte vrijdag en dus ging ik ervan uit dat ik begin van de nieuwe week wel wat van hen te horen zal krijgen. En dit gebeurde! Maandag 3 maart kreeg ik het volgende mailtje in mijn inbox: Beste Nicky, Allereerst willen we onze oprechte excuses aanbieden voor de verwarring en het ongemak. We begrijpen heel goed dat dit vervelend voor je is, en dit is absoluut niet de ervaring die we je hadden willen bieden. Onze excuses hiervoor! Het lijkt erop dat er een technische fout is opgetreden bij het versturen van je bestelbevestiging. We hebben dit direct nagekeken en kunnen bevestigen dat je betaling wel is ontvangen, maar helaas is de bevestiging niet goed verstuurd – mogelijk heb je zelfs een verkeerde bevestiging ontvangen. We willen je verzekeren dat we de situatie inmiddels opgelost hebben. Het bedrag is al teruggestort en je kunt het binnen 5 werkdagen op je rekening verwachten. Hoewel dit niet het meest ideale moment is, zouden we je graag de kans willen geven om de Dreaver loopband alsnog aan te schaffen tegen de huidige aanbieding die binnen 2 dagen is afgelopen. Als je nog steeds geïnteresseerd bent, kun je deze direct via onderstaande link bestellen en profiteren van de fantastische prijs van €139,95! 👉https://stofzuiger-outlet.nl/products/dreaver-s340-loopband-1-10km-u Als je vragen hebt of ergens hulp bij nodig hebt, staan we uiteraard voor je klaar. Aarzel niet om contact met ons op te nemen – we helpen je graag verder! Nogmaals onze excuses voor het ongemak, en we hopen dat we je alsnog een geweldige ervaring kunnen bieden. Met vriendelijke groet, Marloes – Klantenservice 🌍www.stofzuiger-outlet.nl. Ik was opgelucht. Binnen 5 werkdagen kon ik het geld op mijn rekening verwachten. Omdat ik ergens toch een raar gevoel had besloot ik geen gebruik te maken van hun aanbod om opnieuw met korting te bestellen. Eerst maar het geld terug op mijn rekening, dacht ik. En dan kan ik eventueel opnieuw de loopband bestellen. Nu, achteraf gezien, een heel verstandige keuze. Want anders zou ik niet €139,95 kwijt zijn geraakt maar het dubbele! Binnen 5 werkdagen zou het geld op mijn rekening teruggestort worden. Dat gebeurde natuurlijk niet. Op woensdag 12 maart besloot ik maar weer eens contact met hen op te nemen. En tot op de dag van vandaag heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Dit gaat natuurlijk ook niet meer gebeuren. En hun website? Deze is offline! Yip, ik ben opgelicht! En inmiddels weet ik ook dat vele anderen door deze valse webshop zijn opgelicht. Hoe nu verder? De kans dat ik mijn aankoopbedrag nog terug zal krijgen is bijna nihil. Maar er wordt wel aangeraden om aangifte te doen. En ja, ook al heb ik er weinig vertrouwen in, ik zal online aangifte gaan doen. En wat betreft mijn voornemen om een loopband aan te schaffen, deze zal ik voorlopig maar ergens ver in mijn achterhoofd parkeren. Liefs, Nicky Volg jij mij al op Instagram? Share on Facebook Share Share on TwitterTweet Share on Pinterest Share Share on LinkedIn Share Share on Digg Share