Je bent hier
Home > Headlines > Ongezonde kinderproducten niet meer op kinderooghoogte bij PLUS

Ongezonde kinderproducten niet meer op kinderooghoogte bij PLUS

Chocolade, suikerwerk, koek en tussendoortjes voorzien van kinderidolen worden bij PLUS in de loop van 2018 hoger dan 1,20 meter in het schap geplaatst. Door ongezonde producten met kindermarketing boven ooghoogte van jonge kinderen te presenteren, wil PLUS hen minder verleiden en A-merk fabrikanten aansporen hun verpakkingen aan te passen. Alle huismerkverpakkingen heeft PLUS in 2017 reeds aangepast.

Nieuwe schapindeling beschermt kinderen
PLUS vindt dat de promotie van ongezonde voeding kan bijdragen aan overgewicht en wil kinderen hiertegen beschermen. Door verpakkingen van A-merk fabrikanten voorzien van kindermarketing niet meer op ooghoogte van kinderen te presenteren, worden kinderen minder verleid en zullen zij hier waarschijnlijk minder om vragen.

Alliantie Stop Kindermarketing is positief
De Alliantie Stop Kindermarketing is positief over de stappen die PLUS zet om kindermarketing op ongezonde producten van A-merk fabrikanten te verminderen. Mark Wijne van de Alliantie: “Wij zijn heel blij dat PLUS, als eerste supermarkt in Nederland, producten van A-merk fabrikanten met daarop kindermarketing boven ooghoogte van jonge kinderen gaat presenteren. Dit is een stap in de goede richting van het helemaal stoppen met kindermarketing van ongezonde producten. We hopen dat meer productgroepen volgen. Het is nu zaak dat A-merken een stap zetten en kinderidolen, getekende- en/of animatiefiguren helemaal van hun verpakkingen halen voor producten buiten de schijf van vijf.”

Gezondheidsmeters en promotie gezonde producten helpt consumenten bewuste keuze maken
PLUS heeft al meer stappen gezet om consumenten te helpen een bewuste keuze te maken. Vorig jaar werd de suikermeter op het schap bij de ontbijtgranen geïntroduceerd, nadat eerder al de caloriemeter bij frisdranken en de vezelmeter bij brood op het schap zijn geplaatst. Ook wordt bij PLUS veel aandacht besteed aan het stimuleren van gezonde keuzes door het promoten van de consumptie van groente en fruit en het informeren over het belang van goed ontbijten. PLUS verbetert daarnaast continu de productsamenstelling van de huismerkproducten, bijvoorbeeld door minder zout of suiker te gebruiken.

 

#Persbericht

Nicky A.
Nicky, trotse moeder van zes kinderen en hoofdredacteur en blogger bij Mommyonline.nl en Beautytopia.nl. Een thirty-something watervrouw (lees: waterman), een ware nail-addict en kan van lekker vrouwelijke geuren maar niet genoeg krijgen.
https://www.mommyonline.nl

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Top